Wiadomości

Branża chwali start TVN 24 Biznes i Świat, ale nie kryje też obaw

3 sty, 08:05 Presserwis
fot. Shutterstock

Redaktorzy i dziennikarze pozytywnie oceniają debiut kanału TVN 24 Biznes i Świat. Zastanawiają się jednak, jak tematyka nowego kanału zostanie skoordynowana z TVN 24.

Michał Niewiadomski, kierownik redakcji aktualności w Programie I Polskiego Radia (wcześniej w TVN CNBC), ocenia, że idea połączenia tematyki biznesowej i międzynarodowej jest dobrym pomysłem.

– Połączenie biznesu i świata jest o tyle ciekawe, że wiele wydarzeń gospodarczych łączy się z wydarzeniami, które mają miejsce na świecie. Gospodarka determinuje politykę, a gospodarka światowa wpływa na polską gospodarkę – uważa Niewiadomski. Obawia się jednak, że teraz TVN 24 może zubożeć o tematykę międzynarodową. – Probierzem prestiżu i odpowiedzialnego dziennikarstwa jest również udział tematyki zagranicznej w mediach. Boję się, że TVN 24 zostanie odessany z tematyki zagranicznej - podkreśla.

– Marek Tejchman zapowiadał, że TVN 24 Biznes i Świat ma być telewizyjnym "The Economist". Będzie trudno to osiągnąć. Na razie widzimy tylko "złote" opakowanie. Informacje bardzo istotne przeplatają się z mniej istotnymi, jak na przykład o luksusowym mydle z Libanu. Tematów ekonomicznych na razie jest za mało – komentuje Jacek Gratkiewicz, redaktor programów ekonomicznych Radia Zet. Podobają mu się programy Bartosza Węglarczyka i Marka Tejchmana.

– Nie podoba mi się kolorystyka oprawy graficznej programu. Złoty i czarny świetnie wygląda w sklepie jubilerskim, ale w telewizji - moim zdaniem – topornie – stwierdza Gratkiewicz.

Zdaniem Jakuba Kurasza, byłego redaktora naczelnego "Gazety Giełdy Parkiet", nowy kanał ma szansę zdobycia większej widowni niż TVN CNBC. – Poszerzenie spektrum zainteresowania redakcji o sprawy międzynarodowe daje taką możliwość, ale wymagać będzie jeszcze dużo pracy. Największy problem widzę w relacjach ze starszą stacją informacyjną grupy, czyli TVN 24 – uważa Kurasz. Chodzi mu o balansowanie tematami zagranicznymi w TVN 24 oraz TVN 24 Biznes i Świat. – Od kunsztu dziennikarza będzie zależało, czy w relacji do TVN 24 Biznes i Świat jego przekaz będzie pogłębiony o dodatkowe treści - wskazuje Kurasz. I podaje przykład relacji na żywo reportera z Soczi w środę.

- Na początku był przekaz z TVN 24 BiS, a później ze stacji macierzystej dziennikarza. Treść niewiele się różniła – zauważa Jakub Kurasz.

Marek Kacprzak, prowadzący "Wydarzenia, opinie, komentarze" w Polsat News, podkreśla, że kanał oparty na łączeniu tematyki, która w założeniu i badaniach nie jest chętnie oglądana, nie należy do łatwych zadań. – TVN 24 Biznes i Świat próbuje to robić, wykorzystując model, który doprowadził do perfekcji w kreowaniu i przekazywaniu newsów TVN 24. Ten sam styl, te same rozwiązania, ten sam wzorzec. A to oznacza, że treści są bardzo dobrze przekazywane. Widać profesjonalizm w tworzeniu modelu wyjściowego. Nieźle skrojone studio, bardzo dobra oprawa, czytelna grafika, wyraźne mapy. Wszystko to sprawia, że TVN 24 BiS ogląda się dobrze – ocenia Kacprzak.

– Na razie jeszcze widać, że ekipa realizatorska nie okrzepła i zdarzają się błędy, niektóre osoby jeszcze nie okrzepły w prowadzeniu programu na żywo, zwłaszcza gdy trzeba wyjść poza schemat klasycznego serwisu i komentować to, co dzieje się w realnym czasie, jak zamach w Libanie – dodaje Marek Kacprzak.

Źródło:
Reklama